9 دروغ دیجیتال مارکتینگ

در این مقاله 9 دروغ دیجیتال مارکتینگ مورد بررسی قرار گرفته که در مورد سایت خود و دیگران می خواهیم پیاده سازی کنیم.آنها را باور کنیم یا نکنیم؟



همه ما به نوعی به خود و یا دیگران دروغ می گوییم ، و این حقیقتی فراگیر و تاسف بار است ، این عادت بد نیز به همان اندازه در دیجیتال مارکتینگ (digital marketing) وجود دارد .


خوشبختانه ما با حقیقتی روبرو هستیم که مشتریان و مصرف کنندگان آگهی های ما را نمی خواهند اما همچنان به تبلیغات ما نیاز دارند ، همچنین می دانیم که این تبلیغات به آنها کمک نمی کند ، شاید به ما هم کمکی نکند .


اما ما (بازاریابان دیجیتال ) با حقیقتی دیگر روبرو هستیم ، کارفرمایان ما حتی با اشراف به این موضوع ، نتایج فعالیت های بازاریابی آنلاین را در حوزه کسب و کار خود از ما می خواهند و ماهم به ناچار مجبور به ارائه آن هستیم .


اما در دیجیتال مارکتینگ ، یا به قول وطنی بازاریابی آنلاین ، کارشناسان و شرکت های فعال این حوزه بر 2 باور استوار هستند ، اول کسانی یا شرکتهایی که احساس می کنند به اندازه کافی خوب نیستند و بر عکس اشخاص و شرکتهایی که بشدت ادعا دارند که خوب یا عالی هستند .


شاید هنوز در اجرای کمپین های تبلیغاتی خودخواهانه به جای مشتریان فکر می کنیم و به جای آنها تصمیم می گیریم ... مثلا تصمیم می گیریم بعد از اجرای این کمپین ، چون کمپین پر هزینه ای است ، باید در فروش محصول و خدمات و تعداد مشتریان 30 تا 40 درصد رشد داشته باشیم ، واقعیت یا خیال هر دو لبه های تیز بازاریابی آنلاین هستند .


جالبتر آنکه ما هر دروغی را که به خودمان می گوییم ، در دیجیتال مارکتینگ یه حقیقت محض است


1-      ماباید به ارزش مشتری در بازاریابی و در کل شرکت متعهد شویم.


2-     بازاریابی موثر عملاکار سختی نیست ، اما اندازه گیری بازخورد و تکرار آن سخت است .


3-     مشتریان ما به دلیل مجموع تجارب خود از ما خرید می کنند ، نه بر اساس آگهی ها و کمپین ها.


4-     بازاریابی آنلاین خصوصیت های انسانی سازمان ما و شما را نشان می دهد .


5-     ما پول را هدر می دهیم ، نه در امتحان موضوعات و روش های جدید ،بلکه در تکرار موضوعاتی که از پیش می دانیم که درست عمل نخواهد کرد .


این فقط 5 حقیقتی است که می دانیم ، البته ما لیست بلندتری از این حقایق داریم ،اما قبل از اینکه به سایر حقیقت های موجود بپردازیم ، به 9 روش دیجیتال مارکتینگ اشاره می کنیم که نسخه ایست برای همه کسب و کارها تجویز می کنیم و البته اول برای خود آن را می پیچیم :


 

1- یک وب سایت بزرگ و عالی تمام چیزی است که من نیاز دارم !!


2- هر روز محتوای عالی تولید خواهم کرد !!


3- شبکه های اجتماعی امروز بر رسانه ها تسلط دارند !!


4- نظرات منفی ، بد هستند !!


5- همه محتوای ما را دوست خواهند داشت !!


6- همه از محتوای ما متنفر هستند !!


 7- ما باید بر روی همه رسانه های اجتماعی حضور داشته باشیم !!


8- ما باید صراحتا از الگوی رقبا مطلع باشیم !!


 9- SEO بلند مدت میسر نیست !!


 متن این مقاله جالب را در سایت سی یو وب بطور کامل مطالعه نمایید.



/ 0 نظر / 193 بازدید